Benelli TNT600

Dulu motor berkuasa tinggi hanya untuk golongan yang berada kerana harga tidak mampu milik. Tetapi sekarang anda akan selalu nampak motor besar ini di jalan raya kerana sudah banyak pengeluar motor membawa model baru dan harga yang berpatutan denga taraf kewangan bakal penunggang. Saya tidak terkecuali dalam meminati motor berkuasa tinggi. Inspirasi dari Abang ipar saya yang memiliki DUCATI MONSTER, saya menanam minat ingin memiliki motor ini suatu hari nanti

Dengan kebanjiran Kawasaki Z800 yang berharga hampir RM50,000 di jalan raya ini, ada satu pengeluar motor dar China telah memberi tamparan hebat kepada "player" dari Jepun.


Dengan harga yang lebih rendah dan dipasang di kilang Malaysia, Benelli Keeway Malaysia memperkenalkan Benelli TNT600 4 inline. dengan harga RM29,990 sesuai dengan "Rider" baru nak berjinak dengan motor besar. Dari segi enjin, 82Hp diperuntukan dari 4 inline berkuasa membawa rider kemana sahaja. Hanya dengan menukarkan sistem ekzos kepada sistem aftermarket, motor ini akan mengeluarkan bunyi yang sangat menarik hati. Tangki minyak Benelli ini boleh membawa 15 Liter petrol cukup untuk rider dalam perjalanan jauh. Double Disc di bahagian depan dan Single Disc di belakang mampu memberhentikan motor ini tetapi kalau ditambah ABS sistem lagi mantap.
Sistem suspension menggunakan single side untuk belakang dan USD dihadapan. Saya belum dapat menunggang motor ini, tapi saya yakin, Pihak pengeluar akan menjaga kualiti motor mereka. Dari segi penampilan motor ini, bagi saya ia sudah cukup mengancam.

sumber gambar : google.com

No comments:

Post a Comment

Thanks For Your Comments